LOGIN
28 Iulie 2015

În perioada 28-30 mai a avut loc la București, Seminarul Internațional ”Intreținerea Podurilor”, organizat de APDP România în colaborare cu Comitetul Tehnic PIARC 4.3 ”Poduri Rutiere” și promovat de Revista ”Drumuri și Poduri”. Seminarul a fost organizat după întalnirea CT 4.3 din 27 mai. Acestă acțuine a reprezentat o oportunitate, atât pentru specialiștii români cât și pentru oaspeții veniți de pe patru continente, de a împărtăși informații și experiențe în ceea ce privește întreținerea podurilor în diferite zone ale Terrei.

            Seminarul internațional a fost compus din două zile de sesiuni tehnice și o zi dedicată vizitei tehnice, care a avut ca principale obiective Pasajul Basarab, Podul Mihai Bravu și Pasajul Otopeni. Temele prezentate la seminar au acoprit o gama larga de subiecte legate de mentenanța podurilor, de la Management la Inspecțiile periodice și de la Reparații la Reconstrucții. Au fost prezentate în total 23 de lucrări, 7 aparținând experților din România și 16 ale membrilor CT 4.3 din alte țări.    

            Dezvoltarea economică a unei țări este în strânsă legătură cu rețeaua de drumuri care, bineînțeles, include poduri ce ar trebui să se ridice la anumite standarde de calitate si viabilitate. Aceste standarde pot fi îndeplinite doar prin utilizarea de analize ale riscului pentru poduri, de metode de inspecție și monitorizare adecvate, prin realizarea de evaluri ale gradului de degradare corecte si prin adoptarea de soluții optime pentru reparare si reabilitare.

            Seminarul a numărat un total de 44 de participanți, dintre care 17 membri ai CT și 27 de experți din România care au reprezentat peste 13 organizații dintre care amintim: Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Universitatea Tehnica de Construcții București, Universitatea de Construcții din Timișoara, Asociația Profesională de Drumuri și Poduri, Academia Română de Științe Tehnice, 2 institute de proiectare și 4 companii de construcții.

            Calitatea seminarului, în primul rând, s-a datorat subiectelor discutate, de mare valoare și actualitate cum ar fi analiza și managementul riscului, inspecția podurilor, metode inovative de reparații și reabilitare, sisteme de estimare a capacității portante a podului, sisteme de monitorizare și, nu în ultimul rând, soluții pentru prelungirea vieții podurilor.

            Patru lucrări au avut ca subiect principal managementul sistemelor de poduri in diferite țări, ilustrând metode de aplicare a acestui concept pe două continente, respectiv Europa și Africa. Metodele de monitorizare și inspecție ale podurilor au fost prezentate în șapte lucrări iar alte opt au avut în centru metode de reparații și reabilitare. În ceea ce privește lucrările despre modalități de inspecție și monitorizare, acestea au prezentat soluții aplicate in diverse țări de pe mapamond, unele dintre ele avănd elemente particulare, dar și un număr considerabil de similitudini, mai ales în ceea ce privește conceptul de bază. Având în vedere acest lucru, s-a propus adoptarea unei metode comune de inspecție a structurii podurilor.

            Sesiunea denumită ”Evaluare” a însumat soluțiile pentru evaluarea capacității portante a podurilor, aplicate în diferite țări ale lumii, toate susținute de exemple concrete. Prezentările au furnizat informații importante despre posibilitățile de evaluare a forțelor care acționează asupra hobanelor și, de asemenea, avantajele utilizării sistemului WIM ca mod de determinare non-distructiv a capacității portante.

            În ceea ce privește subiectul reparațiilor și reabilitărilor, au fost prezentate tehnologii noi care, asociate cu materiale de ultimă generație și design nou pot deveni metode de prelungire a vieții podurilor.  Experții români au prezentat soluții de reparații si reabilitare aplicate structurilor din beton armat în condiții financiare optime. Aceste soluții, care sunt specifice structurilor mici, difera de cele folosite la podurile cu deschideri mari sau la cele hobanate. A fost scos în evidență faptul că mentenanța unui pod este mai puțin costisitoare dacă soluția aleasă de proiectant pentru reparați sau reabilitare este, din punct de vedere financiar, cel puțin la un nivel mediu. De asemenea, s-a concluzionat ca viabilitatea unui pod nu poate fi menținută fără un nivel de cheltuieli adecvat.

            Toți participanții au fost de acord că seminarul a fost o bună oportunitate penrtru experții și inginerii constructori de poduri de a face schimb de informații pe toate subiectele prezentate, de la simpla inspecție vizuală a structurii unui pasaj și pănă la cele mai eleborate lucrări de reabilitare.

            Cu subiecte bine documentate si prezentate le cel mai înalt nivel, se poate concluziona că seminarul pe tema mentenanței podurilor și-a atins obiectivul, acela de a fi un schimb de experiențe de calitate, la nivel internațional. Participanții din partea țării noastre consideră că au primit informații importante despre noile tehnologii în ceea ce privește subiectele enumerate mai sus de la colegii lor de pe alte meleaguri.

            De asemenea, în altă ordine de idei, Seminarul Internațional  ”Intreținerea Podurilor” poate fi privit ca o modalitate, la nivel de profesioniști ai unui anumit domeniu, de a promova România sub toate aspectele ei pozitive. Participanții au avut ocazia, pe langă informațiile strict tehnice, de a cunoaște și de a intra în contact cu obiectivele turistice oferite de Capitală, cu obiceiurile culturale și gastronomice și mai ales cu oamenii calzi și primitori care suntem noi, românii. Suntem mândri că am putut organiza acest eveniment pentru care, întreaga echipă care a contribuit la realizare merită toate laudele.  

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!